Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności u 76 dzieci (38 dziewczynek i 38 chłopców) z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie oraz u 40 dzieci
(25 dziewczynek i 15 chłopców) z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej
nr 4 w Grajewie poprzez rozszerzenie oferty edukacyjno-wychowawczej tych oddziałów
o dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych
w okresie od 03.09.2018 r. do 30.06.2019 r.
-
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych:
-
38 dziewczynek i 38 chłopców w wieku przedszkolnym uczęszczających do Oddziałów Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie, zamieszkujących w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego na obszarze LGD BDN (Gmina Grajewo, Rajgród, Wąsosz, Radziłów, Szczuczyn, Bargłów Kościelny, Jedwabne, Przytuły, Miasto Grajewo), wykazujących się kreatywnością, zdolnościami językowymi, matematycznymi, przyrodniczymi, informatycznymi
oraz
-
25 dziewczynek i 15 chłopców w wieku przedszkolnym uczęszczających do Oddziałów Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie, zamieszkujących w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego na obszarze LGD BDN (Gmina Grajewo, Rajgród, Wąsosz, Radziłów, Szczuczyn, Bargłów Kościelny, Jedwabne, Przytuły, Miasto Grajewo), wykazujących się zdolnościami językowymi, muzycznymi, sportowymi i matematycznymi.
-
Projekt został poprzedzony:
-
diagnozą potrzeb, przygotowaną i przeprowadzoną przez Szkołę Podstawową nr 2
w Grajewie oraz zatwierdzoną przez organ prowadzący; -
diagnozą potrzeb, przygotowaną i przeprowadzoną przez Szkołę Podstawową nr 4
w Grajewie oraz zatwierdzoną przez organ prowadzący.
Wsparcie oferowane w ramach projektu obejmuje udział dziecka w:
-
zajęciach rozwijających kreatywność dzieci
Celem zajęć jest pobudzanie wszechstronnego rozwoju dzieci. Zajęcia kształtować będą umiejętności kluczowe, rozwijać wyobraźnię, mowę, sprawność manualną, grafomotoryczną, poznawczą, ruchową, artystyczną, muzyczną. Uczyć będą obserwacji i naśladownictwa oraz pracy zespołowej. Dzieci na zajęciach poszerzać będą wiedzę i pozyskiwać doświadczenie empiryczne, rozwijać i odkrywać swoje zainteresowania.
Zajęcia skierowane są do 32 dzieci (16 K, 16 M) wykazujących się kreatywnością. Odbywać się będą w 4 grupach wiekowych (1-wsza gr. – 6 latki, 2-ga gr. 5 latki, 3-cia gr. – 4 latki, 4-ta gr. 3 latki) po 8 dzieci w każdej 1 raz w miesiącu po 2 godziny (godzina zajęć trwa 60 minut). Każda grupa zrealizuje 16 godzin zajęć. Łącznie 64 godzin zajęć w okresie od X.2018 r. – V.2019 r.
-
zajęciach rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych z języka angielskiego
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez rozbudzanie świadomości
i rozwijanie umiejętności językowych wśród dzieci uczestniczących w zajęciach. Zajęcia odbywać się będą w formie gier i zabaw językowych. Rozwijać będą kreatywność dzieci i ich kompetencje komunikacyjne. Ćwiczyć koncentrację i usprawniać funkcje słuchowe oraz wzrokowe. Uczyć pewności siebie oraz pracy w zespole.
Zajęcia skierowane są do 16 dzieci (8 K, 8 M) w wieku przedszkolnym z grupy 5-6 latków wykazujących zdolności językowe (język angielski). Odbywać się będą w 2 grupach po 8 dzieci
w każdej, 1 godzinę zajęć w ciągu tygodnia (godzina zajęć trwa 60 minut). Każda grupa zrealizuje
26 godzin zajęć. Łącznie 52 godziny zajęć w okresie od X.2018 r. do V.2019 r.
-
zajęciach rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematyczne
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez kształcenie umiejętności myślenia matematycznego. Zajęcia uczyć będą matematyki poprzez gry i zabawy. Rozwijać logiczne myślenie, pobudzać koncentrację i arytmetyczne myślenie u dzieci.
Zajęcia skierowane są do 16 dzieci (8 K, 8 M) w wieku przedszkolnym z grupy 4-5 latków wykazujących zdolności matematyczne. Odbywać się będą w 2 grupach po 8 dzieci w każdej,
1 godzinę zajęć w ciągu tygodnia (godzina zajęć trwa 60 minut). Każda z grup zrealizuje 26 godzin zajęć. Łącznie 52 godziny zajęć w okresie od X.2018 r. do V.2019 r.
-
zajęciach rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych przyrodniczo
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji naukowo-technicznych dzieci poprzez rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Zajęcia umożliwią empiryczne uczenie się i obserwację różnych zjawisk oraz zdobywanie doświadczeń i przetwarzanie ich na wiedzę. Podczas doświadczeń dzieci obserwować będą zjawiska rządzące przyrodą, rozwijać umiejętność współpracy w zespole, uwagę, cierpliwość i samodzielność. Dzieci będą doświadczać sukcesu oraz uczyć się radzić
z niepowodzeniami.
Zajęcia skierowane są do 16 dzieci (8K, 8M) w wieku przedszkolnym z gr. 3-4 latków wykazujących się ciekawością otaczającego świata i odznaczających się sporą koncentracją jak na swój wiek. Odbywać się będą w 2 grupach po 8 dzieci w każdej, 1 godzinę zajęć w ciągu tygodnia
(godzina zajęć trwa 60 minut). Każda z grup zrealizuje 26 godzin zajęć. Łącznie 52 godziny zajęć
w okresie od X.2018 r. do V.2019 r.
-
zajęciach rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych informatycznie
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez rozwijanie zainteresowań informatycznych. Zajęcia uczyć będą elementarnej obsługi komputera oraz kształtować umiejętności informatyczne z wykorzystaniem gier edukacyjnych komputerowych i Programu Power Point.
Zajęcia skierowane są do 16 dzieci (8K, 8M) w wieku przedszkolnym z grupy 4-5 latków wykazujących zdolności informatyczne, zainteresowania komputerem i jego możliwościami. Odbywać się będą w 2 grupach po 8 dzieci w każdej, 1 godzinę zajęć w ciągu tygodnia (godzina zajęć trwa 60 minut). Każda z grup zrealizuje 26 godzin zajęć. Łącznie 52 godziny zajęć w okresie od X.2018 r. do V.2019 r.
Uczestnik/-czka projektu zobowiązany/-a jest do obecności w co najmniej 60% przewidzianych programem zajęć.