Informacja podsumowująca efekty udziału dzieci w zajęciach
rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie
w Oddziałach Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie
w ramach projektu:
„Nie zgubić talentu – rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci
z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 2
i przy Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie”
Okres sprawozdawczy: 01.01.2019 r. – 31.03.2019 r.
Z Programu zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 Grajewie.
5-latki
Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po sześćdziesiąt minut. W okresie sprawozdawczym zrealizowano łącznie 11 godzin zajęć ( w styczniu 4, w lutym 3, w marcu 4). Celem zajęć było rozwijanie kompetencji matematycznych. Były zgodnie realizowane z tematyką zawartą w przygotowanym programie. Tematyka obejmowała „Przyczyna i skutek”, „Przewidywanie następstw”. Następnie nabywanie umiejętności konstrukcyjnych i manipulowanie z wykorzystaniem różnych kształtów i figur geometrycznych.Nabywanie umiejętności określania i dokonywania pomiaru, wielkości, ciężaru.
W czasie zajęć dzieci zapoznały się z dostrzeganiem zależności pomiędzy skutkiem a przyczyną, układaniem rytmu figur geometrycznych, z rodzajami wag i ich rolą w określaniu ciężaru przedmiotów, eksperymentowały z wagą.
Podczas zajęć dzieci miały możliwość poszerzania i pogłębiania wiadomości i umiejętności matematycznych, rozwijały pomysłowość w myśleniu i działaniu. Dobór zadań sprzyjał samodzielnemu i logicznemu myśleniu, a także rozwijał ich zdolności i ich zainteresowania. Zajęcia w ramach projektu prowadzono w sposób interesujący z wykorzystaniem gotowych pomocy matematycznych jak i wykonywanych własnoręcznie.
Większość dzieci aktywnie uczestniczyła w zajęciach. Dzieci chętnie współpracowały z nauczycielem, brały udział w proponowanych zabawach.