Kreatywna Sobota Przedszkolaka w ZSM nr 2 w Grajewie

W sobotę 26.11.2016 r. w Przedszkolu Pluszowego Misia przy Zespole Szkól Miejskich nr 2 w  Grajewie odbyła się trzecia już edycja Kreatywnej Soboty Przedszkolaka.

W czasie zajęć dzieci miały okazję rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności

z zakresu języka angielskiego, muzyki oraz teatru z elementami bajkoterapii.

Na zajęciach muzyczno-rytmicznych dzieci poznały instrument jakim jest akordeon. Przy jego akompaniamencie przedszkolaki uczyły się popularnej piosenki „W naszym przedszkolu pełno muzyki jest”, gdy przestawała grać muzyka, każde z dzieci wymyślało instrument i na nim „grało” używając buzi, nóg czy też rąk. Inna zabawa miała na celu, rozbudzanie wyobraźni muzycznej. Dzieci dopasowywały dźwięki do zwierząt i naśladowały ich ruchy w takt muzyki. Kilkoro z nich spróbowało zagrać na akordeonie. Na koniec zajęć przedszkolaki pięknie zaprezentowały układ choreograficzny do muzyki granej na nowopoznanym instrumencie. Takie zajęcia maja na celu wprowadzenie dzieci we wspaniały świat muzyki i wzbudzenie w nich zainteresowania taką formą sztuki.

W czasie zajęć teatralnych z elementami bajkoterapii starsze dzieci zaaranżowały i wykonały scenografię, a młodsze zrobiły kukiełki do inscenizacji bajki pt.: Czerwony Kapturek. Następnie obejrzały spektakl, który zaprezentowała im Pani, wykorzystując wykonaną przez nie oprawę teatralną. Po obejrzeniu bajki dzieci z przejęciem mówiły o swoich odczuciach i wspólnie sformułowały morał: nie można rozmawiać z obcymi, a także zawsze należy być posłusznym mamie.

Następnie przedszkolaki przebrały się za postacie z bajek i wzięły udział w zabawach muzyczno-ruchowych. Dzieci bawiły się doskonale wcielając się w postać złego wilka, rezolutnego Czerwonego  Kapturka, dobrej i kochającej babci oraz odważnego myśliwego. Zajęcia pozwoliły zrozumieć im niektóre relacje z dorosłymi, a także wprowadziły dzieci w świat teatru. 

W czasie Kreatywnej Soboty przedszkolaki mogły również rozwijać swoje zdolności lingwistyczne. Zajęcia zatytułowane Monster Poster posłużyły nauce, bądź utrwalaniu nazw części ciała w języku angielskim. Zabawy ruchowe, piosenki i układy taneczne pomogły w zapamiętaniu zdobytej wiedzy. Nie mogło również zabraknąć zabaw dramowych, w czasie których dzieci wcielały się w tytułowe potworki. Zwieńczeniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej. Młodsze dzieci po wysłuchaniu wskazówek stworzyły portrety, starsze stosując się do pisemnej instrukcji wykonały plakat

z własnymi potworkami.

Kolejne atrakcje dla dzieci już za miesiąc!

 

                                                                                                                      Wychowawczynie

NA GÓRĘ