Skala ocen z zajęć edukacyjnych
Rozdział 6 (Statut Szkoły Podstawowej nr 2 im. Adama Mickiewicza w Grajewie)
1. Oceny bieżące i oceny klasyfikacyjne śródroczne ustala się w stopniach według skali:
-
stopień celujący – 6
-
stopień bardzo dobry – 5
-
stopień dobry – 4
-
stopień dostateczny – 3
-
stopień dopuszczający – 2
-
stopień niedostateczny – 1
2. W ocenianiu bieżącym dopuszcza się stosowanie „+” i „–”,W dzienniku
elektronicznym LIBRUS wartość plus oznacza +0,5 (np. 3+ to 3,5), natomiast minus
oznacza - 0,25 (np. 3 - to 2,75);
3. Nieobecność ucznia na zapowiedzianych formach sprawdzania nauczyciel zaznacza
wstawiając w e - dzienniku znak „nb”, które nie zalicza się do ocen, a jedynie
pełni funkcję informacyjną. W przypadku uzupełnienia przez ucznia zaległości
uzyskana ocena wpisywana jest w miejsce „nb”;
4. Stopnie bieżące zapisuje się w dokumentacji pedagogicznej (e - dziennik) w postaci cyfrowej, stopnie klasyfikacyjne w pełnym brzmieniu. W ocenianiu klasyfikacyjnym śródrocznym dopuszcza się stosowanie zapisu ocen w formie skrótu: cel, bdb, db, dst, dop, ndst.
5. W dzienniku elektronicznym LIBRUS przyjmuje się czterostopniową skalę wagi ocen (od 1 do 4). Przyjęto następującą wagę ocen cząstkowych dla ustalenia oceny śródrocznej lub rocznej na podstawie średniej ważonej:
Kategoria |
Waga oceny |
Sprawdzian |
4 |
Kartkówka kategoria 1 |
1 |
Kartkówka kategoria 2 |
2 |
Kartkówka kategoria 3 |
3 |
Odpowiedź ustna |
3 |
Aktywność |
2 |
Praca domowa |
1 |
Praca na lekcji |
1 |
Praca długoterminowa |
2 |
6. Wagę dodatkowych kategorii ocen, wynikających ze specyfiki przedmiotu, ustalają nauczyciele w zespołach przedmiotowych, ujmują ją w PSO i wprowadzają do dziennika elektronicznego LIBRUS;
7. Każda ocena wpisana do e – dziennika powinna być opatrzona krótkim komentarzem.
8. Dopuszcza się dodatkowo stosowanie: plus (+) oraz minus (-) za nieprzygotowanie do lekcji, aktywność, zadania domowe lub ich brak oraz cząstkowe odpowiedzi. (Sposób przeliczania plusów i minusów na poszczególne oceny jest określony przez Przedmiotowe Systemy Oceniania z poszczególnych przedmiotów. Przyjmuje się, że do otrzymania oceny bardzo dobrej wymagana jest taka sama ilość plusów, co do otrzymania oceny niedostatecznej minusów).