Grupa przedszkolna- 4 latki

Informacja podsumowująca efekty udziału dzieci w zajęciach 
rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie 
w Oddziałach Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie 
w ramach projektu:
„Nie zgubić talentu – rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci 
z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 2
 i przy Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie”

 

Okres sprawozdawczy:01.10.2018 r. – 30.11.2018 r.

 

 

 

Pierwsze zajęcia odbyły się 01.10.2018r. Uczęszcza na nie 8 osób, w tym 4 chłopców i 4 dziewczynki.

Celem zajęć jest stwarzanie wszystkim dzieciom korzystnych warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości i super zabawa.

Zajęcia były realizowane zgodnie z tematyką zawartą w przygotowanym programie. Tematyka zajęć obejmowała następujące treści:

-„Gdzie jest piłka?” –zapoznanie ze słowami określającymi położenie: na, nad, pod, obok; wykorzystanie tych pojęć w zabawie.

-„Kolorowe kredki” –nazywanie kolorów podstawowych, przeliczanie kredek i ich klasyfikowanie według ustalonych cech: koloru, rodzaju itp. (dobieranie kredek w pary według kolorów, wielkości i układanie ich we właściwych pudełkach).

-„Miasto z klocków” – zabawy konstrukcyjne z klocków – wznoszenie budowli dla samochodów: tras, garaży: porównywanie ich wysokości, długości.

-„Światło zielone- światło czerwone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. „Kto znajdzie?” – wyodrębnianie koła z mozaiki geometrycznej.

-„Ile jest jabłek, ile gruszek?” – przeliczanie owoców umieszczonych na sylwetach drzew, określanie ich liczby, porównywanie na oko liczebności  zbiorów.

-Mieszkańcy lasu szykują się do zimy. „Spiżarnia wiewiórki” – zabawa z liczeniem, uzupełnianie koszyczka wiewiórki o taką liczbę orzechów, jaką liczbę oczek wskaże wyrzucona kostka.

-Jak smakują witaminy? Robimy sok pomidorowy”. „Plastelinowe warzywa” – formowanie z plasteliny kształtów znanych warzyw.

W okresie sprawozdawczym zrealizowano  łącznie 7 godzin zajęć. Zajęcia odbywały się w sali wyposażonej w bogaty zestaw pomocy dydaktycznych 1raz w tygodniu po 60 minut.

Podczas zajęć dzieci miały możliwość  poszerzania i pogłębiania wiadomości i umiejętności  matematycznych. Dobór zadań sprzyjał  samodzielnemu i  logicznemu myśleniu, a także rozwijał ich zdolności i zainteresowania.

Zajęcia w ramach projektu prowadzono w sposób interesujący z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych np. gry edukacyjnej  „Z przodu, z boku, z tyłu”, liczydła, korali matematycznych, patyczków, liczmanów, mozaiki w drewnianym pudełku, maty z kostkami, kolorowych brył,  Lokomotywy edukacyjnej- gry , klocków itp.

Większość dzieci aktywnie uczestniczy w zajęciach. Dzieci chętnie współpracują z nauczycielem, biorą udział w proponowanych zabawach.

Na początku zajęć został zastosowany Arkusz oceny umiejętności dziecka w odniesieniu do każdego uczestnika projektu, który umożliwił ocenę wiedzy i umiejętności  matematycznych dzieci.

Zajęcia realizowane były zgodnie z programem opracowanym przez prowadzącego zajęcia. Prowadzony był dziennik zajęć, na każdych zajęciach sprawdzana była lista obecności.

Ostatnie zajęcia z tego okresu odbyły się  26 XI 2018r.

Nauczyciel prowadzący : Boć Mirosława

NA GÓRĘ