Scenariusz zajęć
rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie
w Oddziałach Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie
w ramach projektu:
„Nie zgubić talentu – rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci
z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 2
i przy Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie”
4-latki
Temat: „Na zakupy” – rozmowa na temat różnorodności i specyfiki sklepów; w odwołaniu się do doświadczeń dzieci. „Czas na zakupy” – zabawa tematyczna, płacenie za towar, wydawanie reszty.
Środki dydaktyczne : pieniądze, monety, banknoty- materiał zabawowy, przedmioty potrzebne do zabawy w sklep - zabawki
Metody pracy :słowna, pokazowa, praktycznego działania
Formy pracy: indywidualna, praca w grupie, zbiorowa.
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
-wie, gdzie robi się zakupy, i kupuje określone produkty,
- podaje nazwy niektórych sklepów,
- mówi o tym, jak należy się zachować w miejscach publicznych,
- urządza kącik, gromadzi przedmioty potrzebne do zabawy w sklep,
- odgrywa role sprzedawcy i klienta w sklepie,
- zgodnie bawi się z koleżankami i kolegami, cierpliwie czeka na swoją kolej,
- czerpie radość z zabawy ruchowej.
Przebieg zajęć:
- Słuchanie piosenki pt. „Na zakupy”.
- Pogadanka na temat robienia codziennych zakupów z rodzicami w różnych sklepach.
- „Sklep” – zorganizowanie kącików tematycznych z dostępnymi akcesoriami
( półeczki, towar, waga, kasa).
- „Kupujemy i sprzedajemy” – spontaniczne zabawy tematyczne w kąciku sklepowym. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych- używanie słów : proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia.
- „Pchamy wózki z zakupami”- zabawa rytmiczna.
- Podsumowanie zajęć.
Scenariusz zajęć jest udostępniany na licencji Creative Commons BY 4.0, co oznacza, że można je dowolnie wykorzystywać i przetwarzać za podaniem autora. Treść licencji jest dostępna na stronie: https://creativecommons.org/licenses/