Scenariusz zajęć -4-latki

Scenariusz zajęć
rozwijających zainteresowania dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie
w Oddziałach Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Grajewie
w ramach projektu:
„Nie zgubić talentu – rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci
z Oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 2
 i przy Szkole Podstawowej nr 4 w Grajewie”

4-latki

 

Temat:  „Na zakupy” – rozmowa na temat różnorodności i specyfiki sklepów; w odwołaniu się do doświadczeń dzieci. „Czas na zakupy” – zabawa tematyczna, płacenie za towar, wydawanie reszty.

Środki dydaktyczne : pieniądze, monety, banknoty- materiał zabawowy, przedmioty potrzebne do zabawy w sklep - zabawki

Metody pracy :słowna, pokazowa, praktycznego działania

Formy pracy: indywidualna, praca w grupie, zbiorowa.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

-wie, gdzie robi się zakupy, i kupuje określone produkty,

- podaje nazwy niektórych sklepów,

- mówi o tym, jak należy się zachować w miejscach publicznych,

- urządza kącik, gromadzi przedmioty potrzebne do zabawy w sklep,

- odgrywa role sprzedawcy i klienta w sklepie,

             - zgodnie bawi się z koleżankami i kolegami, cierpliwie czeka na swoją kolej,

            - czerpie radość z zabawy ruchowej.

 

Przebieg zajęć:

  1. Słuchanie piosenki pt. „Na zakupy”.
  2. Pogadanka na temat robienia codziennych zakupów z rodzicami w różnych sklepach.
  3. „Sklep” – zorganizowanie kącików tematycznych z dostępnymi akcesoriami

( półeczki,  towar, waga, kasa).

  1. „Kupujemy i sprzedajemy” – spontaniczne zabawy tematyczne w kąciku sklepowym. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych- używanie słów : proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia.
  2. „Pchamy wózki z zakupami”- zabawa rytmiczna.
  3.   Podsumowanie zajęć.

  

Scenariusz zajęć jest udostępniany na licencji Creative Commons BY 4.0, co oznacza, że można je dowolnie wykorzystywać i przetwarzać za podaniem autora. Treść licencji jest dostępna na stronie: https://creativecommons.org/licenses/

 

NA GÓRĘ